Samtext
Derfor bør du bruke en profesjonell tekstforfatter

Bruker du en profesjonell tekstforfatter, kan du se frem til unikt og engasjerende innhold av høy kvalitet.

Derfor bør du bruke en profesjonell tekstforfatter

Tenker du at en profesjonell tekstforfatter bare lever og ånder for slagord og hardcore reklame? Da har du bare delvis rett. De fleste brenner nemlig også for historiefortelling og engasjerende innhold – og det er nettopp derfor du bør bruke en.  

Content is king er ikke akkurat noen ny formulering, og de fleste bedrifter er i dag smertelig klar over de høye kravene som stilles til godt innhold. Ikke bare skal det leveres og informeres på nett og i sosiale medier, men det skal gjerne underholdes og engasjeres i tillegg – helst så jevnlig som mulig.

Dersom bedriften din ikke har egne folk som jobber med innholdsproduksjon – eller du selv ikke har masse tid til å jobbe med tekst – kan det derfor være en god idé å få hjelp av en profesjonell tekstforfatter. Dette er hvorfor:

Google elsker godt språk, og det gjør kundene også

Profesjonelle tekstforfattere og skribenter er vant til å produsere engasjerende innhold, ofte på korte frister. I tillegg sørger de for at språket blir korrekt, helt ned til hvert minste lille komma, noe Google belønner med bedre ranking og synlighet. Godt, korrekt og klart språk er også viktig for kundene. De færreste lar seg nemlig imponere eller overtale av skrivefeil og kronglete setninger. Tekstforfattere jobber ofte i team og har vanligvis en eller flere sparringspartnere som kan lese over og kvalitetssikre teksten fra start til slutt.

Unngår avansert stammespråk

Faren med å kunne sitt eget fag og bransje godt, er at man ubevisst begynner å bruke en del fagterminologi. Slike ord kan være vanskelig for leserne å forstå. I tillegg kan det være utfordrende å være objektiv når man skriver om sin egen bedrift eller produkt. Innholdet kan derfor ende opp med å fremstå som selgende eller skrytete. Engasjerer du en ekstern tekstforfatter, får du et par nye, friske øyne som kan se bedriften utenifra og hjelpe deg å lage både engasjerende og forståelig innhold.

Skreddersyr innhold for ulike kanaler

I tillegg til å sørge for godt og korrekt språk kan de fleste tekstforfattere hjelpe deg med ideer til engasjerende innhold, blant annet i sosiale medier og nyhetsbrev. Mange tekstforfattere er vant til å jobbe med ulike tekstformater og kommunikasjonskanaler og vet derfor hva som fungerer hvor. I tillegg til å skreddersy innhold til ulike kanaler, kan de stramme opp språket, luke bort feil samt finne riktig lengde, form og format på tekstene dine.

Hjelper deg med å treffe blink  

Å treffe målgruppen kan være vanskelig. Heldigvis har mange profesjonelle tekstforfattere mye erfaring med å sette seg inn i ulike målgrupper og tilpasse tekstene deretter, både når det kommer til språk, form og kanal. Og jo mer kundene føler at en tekst treffer, engasjerer eller underholder, jo større sjanse for at de trykker på akkurat din lenke.

Nytt og originalt innhold er konge

For at innholdet du publiserer skal ha best mulig effekt, bør det være både lesverdig og unikt – og aller helst bør du publisere jevnlig. Selv om det kan være fristende å gjenbruke gammelt innhold, bør du styre unna. Mange kunder husker godt, og bedriften kan rett og slett fremstå som litt sløv dersom de samme artiklene publiseres igjen og igjen. I tillegg er Google rask til å gjenkjenne innhold som er publisert tidligere og vil faktisk straffe deg for det. Overlater du innholdsproduksjonen til en profesjonell skribent, er du sikret nytt innhold samtidig som du kan bruke tiden på det du er best på!

Snakk med en profesjonell tekstforfatter

Vil bedriften din ha tekster som skaper langt mer interesse? Kontakt Janne – hun hjelper deg gjerne med feilfritt, unikt og engasjerende innhold.

Redaksjonen

Redaksjonen

22 80 52 00

Samtext logo
Samtext International AS
Vækerøveien 137
0383 Oslo
Tlf.: 22 80 52 00