vi`rksåmhe:tsstyriŋssyste:´m
Definisjon: Et virksomhetsstyringsystem (ERP) er en programvare som samler viktige forretningsområder som HR, produksjon, lager og logistikk, regnskap og økonomi i ett felles system. På den måten slipper du å ha separate systemer til hvert av områdene. Formålet med et virksomhetsstyringssystem er å forenkle flyten av informasjon innad i en bedrift, automatisere tidkrevende manuelle oppgaver og forenkle rapporteringen.
Med en ERP-løsning kan for eksempel økonomi- og HR-avdelingen i en bedrift enkelt samarbeide med avdelingene for salg og produksjon. Mange av dagens moderne ERP-systemer er skybaserte, der bedrifter betaler en fast månedlig sum for det antallet lisenser de har behov for.
Engelsk forkortelse: ERP – Enterprise Resource Planning
Forutsetningen for å lese korrektur er at du forstår teksten. Da må du kunne den riktige definisjonen på hvert enkelt ord i teksten.
LES MER OM SAMTEXTS KORREKTURKURS