ˈneɪtɪv ˈædvə(r)ˌtaɪzɪŋ
Definisjon: Native advertising – eller native-annonsering – er å benytte annonser som ved første øyekast ser ut som vanlige artikler i en nettavis eller kanskje i sosiale medier, men som er markert som reklame. I motsetning til mer tradisjonell annonsering går denne formen mer i ett med omgivelsene og kan derfor oppfattes som mindre forstyrrende av leserne.
Formålet er å gi forbrukerne interessant og relevant innhold, for deretter å gi dem lyst til å foreta en bestemt handling, for eksempel å kjøpe et produkt. Native advertising legger seg ofte nært opp mot designstilen til det aktuelle nettstedet, og bruker spesielt tittelen (overskriften) og bildene til å tiltrekke seg lesere. Ved å ta i bruk denne formen for annonsering styrker du sannsynligheten for at innholdet blir sett og lest. I tillegg kan tilliten forbrukerne har til nettstedet annonsen vises på, smitte over på din egen merkevare.
Folk vil ikke lese reklame. Det de VIL lese, er relevant innhold – det spennende, det underholdende, det matnyttige. Native advertising på sitt beste er alt dette.
LES MER OG FÅ EN GRATIS KONSULTASJON