kånværte:´riŋ:sra:`tə
Definisjon: Konverteringsrate – noen ganger kalt konverteringsfrekvens – sier noe om forholdet mellom antallet mennesker som besøker nettsiden din, og de som faktisk utfører en ønsket handling. En slik handling kan for eksempel være å kjøpe et produkt, fylle ut et skjema, melde seg på et nyhetsbrev eller klikke på andre CTA-elementer. På den måten «konverteres» besøkende til leads eller betalende kunder.
Konverteringsraten måles i prosent. Driver du for eksempel en nettbutikk hvor 10 av 100 besøkende foretar et kjøp, vil konverteringsraten være 10 prosent.
Engelsk: Conversion rate
Websiden blir besøkt, men det blir ikke så mye butikk ut av det. Du har jazzet opp layouten, og alt det SEO-tekniske er gjort riktig. Men likevel er konverteringsraten dårlig? – Da ringer du oss.
LES MER OG FÅ EN GRATIS KONSULTASJON