Samtext

Ordbok for innholdsmarkedsføring

« tilbake

Content marketing

kåntent marketiŋ

Definisjon: Content marketing – eller innholdsmarkedsføring på norsk – er en markedsføringsmetode som går ut på å kommunisere med og bygge relasjoner til potensielle kunder ved å produsere innhold av interesse – uten å direkte selge et produkt eller tjeneste. Innholdet bør oppfattes som relevant, engasjerende og inspirerende, og kan publiseres som blogginnlegg, nyhetsbrev, artikler, rapporter og lignende gjennom bedriftenes egne plattformer.

Nøkkelord i gode og populære innlegg kan deretter dukke opp som Google-treff når potensielle kunder leter etter et spesielt produkt, eller vil løse et problem. På denne måten markedsfører bedriften seg på en effektiv og lønnsom måte, kundene kan få et forbedret forhold til bedriften, det skaper økt trafikk til nettsiden, og veien til et eventuelt kjøp blir kortere dersom innholdet er av god nok kvalitet og av nytte for kunden.

Godt innhold skaper interesse!

Opplever du at det ikke kommer mange nok besøkende inn på nettsiden din til at det blir butikk av det? I så fall kan content marketing være redningen.

LES MER OG FÅ EN GRATIS KONSULTASJON
 
Samtext logo
Samtext International AS
Vækerøveien 137
0383 Oslo
Tlf.: 22 80 52 00