e:´påstma`rkədsfø:`riŋ
Definisjon: E-post-markedsføring er å sende e-post i den hensikt å promovere en virksomhet, dens tjenester eller produkter. Det er en svært effektiv form for direktemarkedsføring ettersom den i tillegg til å være billig i drift sørger for at det du ønsker å kommunisere til kundene dine, lander rett i innboksen deres. For at e-post-markedsføring skal fungere, er det avgjørende med et klart og tydelig mål (for eksempel salg/mersalg, spre et budskap eller oppfordre til en handling), og at e-posten er enkel å forstå og inneholder en tydelig handlingsknapp (CTA).
I tillegg må e-posten faktisk nå frem til innboksen. De fleste e-postprogrammer (f.eks. Outlook og Gmail) har nå filtre som – hvis de identifiserer e-posten som reklame – automatisk sender den til søppelpostmappen eller en egen reklamemappe. En høy prosent av den e-posten du sender fra et e-post-markedsføringsprogram kan automatisk bli identifisert som søppel eller reklame, rett og slett fordi avsenderen er et e-post-markedsføringsprogram. Det er derfor viktig at avsender konfigureres riktig for å holde den prosenten så lav som mulig.
Hvis e-post-promoen du sender ut blir åpnet av mange, men få klikker på handlingsknappen, kan du ta en prat med en av våre tekstforfattere. Something can be done about it!
LES MER OG FÅ EN GRATIS KONSULTASJON