Samtext

Content marketing, for ikke å si innholdsmarkedsføring

Innholdsmarkedsføring, eller content marketing, er ikke bare et moteord. Det er et særdeles effektivt verktøy for å få folk til å se på bedriften din med nye øyne. Du gir bort informasjon, underholdning og godt innhold uten å ta noe for det, og får økt kjennskap og tillit tilbake. 

 

Hvilke fordeler gir innholdsmarkedsføring deg?

Content marketing, eller innholdsmarkedsføring, er ganske enkelt å gi fra deg innhold som har verdi for mottakeren – som typisk nok er potensielle kunder og eksisterende kunder.

Tanken bak denne markedsføringsformen er å dele egenprodusert innhold som er så godt laget at det øker bedriftens troverdighet. Innholdet skal understøtte merkevaren din og styrke posisjonen du har i markedet. Gjør du dette riktig, kan du til og med oppnå en stilling som anerkjent autoritet på ditt fagområde.

Søkemotoroptimaliserte blogginnlegg, artikler og rapporter som publiseres på bedriftens egne nettsider, er typiske former for skriftlig innholdsmarkedsføring. Samme type innhold kan også publiseres på eksterne trykte og digitale flater som målgruppen har tiltro til. Å tilby kurs og seminarer kan også være en del av strategien. Fellesnevneren er at du tilbyr noe som har nytteverdi for mottakeren. Du gir fra deg kunnskap uten å ta noe for det, og får anerkjennelse i retur.

Hvordan kan min bedrift komme i gang?

Noen bedrifter har allerede en klar content marketing-strategi, men mangler ressurser til å gjennomføre den. Andre vet ikke hvordan de kan og bør utnytte dette kostnadseffektive vidunderet ennå. Uansett hvor i prosessen du er, kan vi hjelpe deg!

Vi har vært med på leken helt siden konseptet og uttrykket content marketing begynte å boble i det norske språket, og produserer innhold for flere større bedrifter. Vi starter alltid med å bli godt kjent med bedriften vi skal skrive for – og ikke minst – målgruppen vi skal nå ut til. Noen ganger får vi en brief, andre ganger foreslår vår skribent temaer til forskjellige artikler. Uansett blir artikkelen en glimrende tekst som du går god for – og som gir bedriften anerkjennelse.

Gratis konsultasjon

Ta kontakt med prosjektleder Janne, så får du råd om hvordan innholdsmarkedsføring kan gjøres i akkurat ditt selskap. Konsultasjonen er gratis og forplikter ikke til noe. (Dette er det ene unntaket fra regelen om at det ikke finnes noe slikt som gratis lunsj.)

“Gi fra deg noe som har nytteverdi for mottakeren. Gratis.”
Samtext logo
Samtext International AS
Vækerøveien 137
0383 Oslo
Tlf.: 22 80 52 00