Skribent
Hos oss får du din egen profesjonelle skribent som kan skreddersy tekster både til målgruppen, sjangeren og kanalen. Vær sikker på at teksten virkelig treffer.
- Skulle du gjerne hatt en skribent til å skrive og oppdatere nettsidene dine slik at de ble mer synlige i søk?
- Trenger du en tekstforfatter som kan skrive brosjyretekster som selger bedre?
- Ville den planlagte innholdsmarkedsføringskampanjen hatt godt av en ekstra skarp penn?
- Trenger du nye, søkemotoroptimaliserte blogginnlegg?
En skribent må levere varene
Tekst er hovedmotoren i alle bedriftens markedsføringskanaler. Det er en av dine viktigste representanter utad. I Samtext-stallen har vi skribenter som kan skrive så det selger, blåse liv i innholdsmarkedsføringen, og forfatte blogginnlegg, SoMe-teasere og landingssider – og ikke minst nettsidetekster – som virkelig skaper interesse. Vi har til og med en egen skjønnlitterær forfatter på huset. Uansett hva slags tekster du er ute etter, har vi nok en skribent som kan hjelpe deg.
Enda viktigere enn at du blir fornøyd med hva du får fra oss, er det at leserne dine blir det. Det skal være så godt skrevet at de faktisk leser det hele. Tekstene skal treffe dem. Og innholdet du publiserer, må gi et resultat du kan se. Derfor gjør vi vår research på underlaget du gir oss, derfor sørger vi for at målgruppen er svært tydelig definert, og derfor spiller også våre skribenter ball med hverandre. Det er slik de virkelig gode tekstene blir til – ikke minst når du skal ha mange av dem.
Kvalitet eller kvantitet?
– Ja takk, begge deler. Én fantastisk bloggartikkel kan bli husket i lange tider etterpå. Den kan bli omtalt i kaffepausen på jobben og på Facebook. Den kan bli sitert i foredrag og utløse en enorm diskusjon i avisenes kommentarfelter. Slik sett er kvalitet som skaper interesse, kongen.
Men i lys av hvor fort gjennomsnittleseren glemmer, og den enorme nyhetsstrømmen de fleste utsetter seg for, holder det ikke å publisere én genistrek hver 6. måned. Selskapet ditt må minne folk på at dere er der. Dine utsendelser er selskapets puls, dets hjerteslag. Du må sørge for at det slår ofte nok. Det må skapes innhold med kvalitet, og ofte nok.
Det er hva du vil bruke et tekstbyrå som oss til. Din skribent hos Samtext Creative skriver tekstene du trenger slik at de trigger både leserne og søkemotorene, og med riktig frekvens.
Fra interesse til handling
For de aller, aller fleste er nettstedet virksomhetens ansiktet utad. Ofte er det bare ett av flere ansikter – for ikke å si grensesnitt – virksomheten har mot sitt publikum. Men selv da er nettstedet svært viktig. Og det brukes da også store ressurser på å gjøre det til en glimrende reklameplakat, bringe inn folk og skape omsetning. Å skape og vedlikeholde et godt nettsted er ressurskrevende. Det må skape mer verdi enn det koster for å være verdt investeringen.
Nettstedet må ha en eller flere handlingsutløsende sider.
CTA (Call to Action)
Hvordan skal en slik handlingsutløsende side være utformet? For det første må det som står på siden være interessant nok til at publikum ikke bare leser den, men blir revet med. Hvis teksten er virkelig god, er den handlingsutløsende i seg selv. Men vi anbefaler også dette: Gjør det lett for publikum ved å legge inn et handlingsutløsende valg, som f.eks. en knapp eller lenke de kan trykke på. Her er et eksempel:
Hvis du lurer på hva det bør stå på en handlingsutløsende knapp eller lenke, snakk med vår prosjektleder Janne!
Hvis denne siden er tilstrekkelig godt skrevet og setningen ovenfor har en tilstrekkelig god CTA, så har du allerede trykket på lenken.